Otevření kamenné prodejny
Pozvala jsem k rozhovoru Martina Rathouského - spolumajitele HOMELESS PRAGUE - největšího vintage shopu s oblečením.
Rozhovor na téma: Jak založit kamennou prodejnu.
Homeless Prague měl již e-shop a širokou členskou základnu na IG. Pak se rozhodli založit i kamennou prodejnu - fyzický obchod.
Je třeba zvolit dobrý prostor. Výběr lokality je první a nejzásadnější věc, při otevření vaší prodejny.
Narazili na problém s kolaudací - je nejlepší, když i před vámi tam byl obchod, ať nemusíte kolaudovat změnu užívání.
Vaše finanční investice bude větší, než jste předpokládali.
Váš čas na otevření bude delší, než jste předpokládali 🙂
Mějte dopředu připravený plán investic - do oprav, do vybavení atd.
Administrativa - stavební úřad - kolaudace, "hygiena", hasiči - požární bezpečnost
Rezervy - dobré zjištění, že bez dostatečné rezervy by to nezvládli.
Tipy na dobrou prodejnu
světelnost - vždy víc, než si myslíte. Více světla - větší aktivita zákazníků a větší ochotu kupovat.
žádné bariéry - (nemyslíme bezbariérový přístup, ale žádné optické překážky, bránící vstupu psychicky
umístění pokladny - je důležité z hlediska psychologie prodeje
"každý centimetr prodává" - více je lépe, zboží ke kase, zboží ve slevě, drobnosti, cenová různorodost, slevové kupóny
Volba hudby - téma důležité. Není to o oblibě vaší hudby 🙂
Volba barev interiéru - co podporuje prodej.
Vystupování personálu - vyzkoušejte si pomocí vašich známých chování vašeho personálu.
Velká pompézí otvíračka
Opřete se o lidi - dejte jim hodnotu.
Zajímavý tip - pozvali influencery.
Generování zisku během roku
Vždy existují měsíce, kdy je "žeň". A je dobré vědět, kdy je "okurková sezóna". Vaše obraty a zisk se musí ziskově rozprostřít do celého roku.
Z mého pohledu velmi inspirativní rozhovor. Přehrát si ho můžete zmáčknutím tlačítka "To chci".