Otevření kamenné prodejny

Pozvala jsem k rozhovoru Martina Rathouského - spolumajitele HOMELESS PRAGUE - největšího vintage shopu s oblečením. 

Rozhovor na téma: Jak založit kamennou prodejnu.

Homeless Prague měl již e-shop a širokou členskou základnu na IG. Pak se rozhodli založit i kamennou prodejnu - fyzický obchod.

Je třeba zvolit dobrý prostor. Výběr lokality je první a nejzásadnější věc, při otevření vaší prodejny.

Narazili na problém s kolaudací - je nejlepší, když i před vámi tam byl obchod, ať nemusíte kolaudovat změnu užívání.

Vaše finanční investice bude větší, než jste předpokládali.

Váš čas na otevření bude delší, než jste předpokládali 🙂

Mějte dopředu připravený plán investic - do oprav, do vybavení atd.

Administrativa - stavební úřad - kolaudace, "hygiena", hasiči - požární bezpečnost

Rezervy - dobré zjištění, že bez dostatečné rezervy by to nezvládli.

 

Tipy na dobrou prodejnu

světelnost - vždy víc, než si myslíte. Více světla - větší aktivita zákazníků a větší ochotu kupovat.

žádné bariéry - (nemyslíme bezbariérový přístup, ale žádné optické překážky, bránící vstupu psychicky

umístění pokladny - je důležité z hlediska psychologie prodeje

"každý centimetr prodává" - více je lépe, zboží ke kase, zboží ve slevě, drobnosti, cenová různorodost, slevové kupóny

Volba hudby - téma důležité. Není to o oblibě vaší hudby 🙂

Volba barev interiéru - co podporuje prodej.

Vystupování personálu - vyzkoušejte si pomocí vašich známých chování vašeho personálu.

 

Velká pompézí otvíračka

Opřete se o lidi - dejte jim hodnotu.

Zajímavý tip - pozvali influencery.

 

Generování zisku během roku

Vždy existují měsíce, kdy je "žeň". A je dobré vědět, kdy je "okurková sezóna". Vaše obraty a zisk se musí ziskově rozprostřít do celého roku. 

 

Z mého pohledu velmi inspirativní rozhovor. Přehrát si ho můžete zmáčknutím tlačítka "To chci".

Zadáním e-mailu souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů.