Carol Dweck je žena, psycholožka a autorka konceptu růstového myšlení. V průběhu svého výzkumu zjistila, že způsob, jakým přistupujeme ke schopnosti učit se, ovlivňuje nejen naše pocity a emoce, ale i stav, zda budeme v životě úspěšní. Její studie o růstovém a fixním myšlení se staly základem pro práci mnoha koučů a mentorů po celém světě.
V jedné ze studií Carol Dweck pracovala s dětmi, které rozdělila do dvou skupin. První skupině bylo řečeno, že jejich úspěch závisí na přirozené inteligenci (tzv. fixní myšlení ), zatímco druhé skupině bylo řečeno, že úspěch je výsledkem a výdrže (tzv. růstové myšlení ). Když se děti setkaly s obtížnými úkoly, ty z druhé skupiny byly ochotné pokračovat a zlepšovat se, zatímco děti s fixním myšlením často rychle ztratily zájem.
Emotivní dopad samotnou psycholožku: Carol Dweck popisuje, že její výzkum ji osobně ovlivňuje. Uvědomila si, že i ona sama v některých oblastech aplikuje fixní myšlení, a začala pracovat na tom, aby se posunula k růstovému. Toto zjištění v ní vyvolalo silnou emotivní reakci, protože pochopila, že přechod na růstové myšlení může zlepšit její život.